Slide save the date

PRESENTS

2023
March
24-25
Slide 1
Slide 1
and perform . . .
Slide 1
. . . in front of a great audience and jury . . .
Slide 1
. . . in this grand theatre
Slide 1

Welkom op Sing! 2023 International Barbershop Festival
24 & 25 Maart 2023 gaan we het barbershop zingen vieren

Het Sing! Festival of de conventie zoals de voorgaande edities werden genoemd, is het tweejaarlijks hoogtepunt op onze koor en kwartetten agenda. Een jaar lang bereiden we ons voor om zo goed mogelijk voor de dag te komen. Waarna we ons een weekend lang onderdompelen in gezang, optredens, afterglows en veel ontmoetingen met andere barbershoppers.

Lees hier o.a. alles over het programma en de competities.

Button_Sing_plat
2023 March 24- 25

 Programma Sing! 2023 Festival

2 volle dagen staan op het programma. Vrijdag is de kwartetten dag. Deze dag is anders dan vorige jaren want we werken met een voorronde. (preliminaires). De 5 best scorende kwartetten uit de 2 competities gaan ‘s avonds door naar de finale.
Op zaterdag worden de koor competities gehouden. Zaterdagavond is er een grote show waar winnaars en gasten voor een groot spektakel zullen zorgen. En natuurlijk kan er tot in de kleine uurtjes worden nagegloeid.


Competities

We hebben 4 verschillende competities tijdens het Festival:

  • Holland Harmony Quartet Competition
  • Holland Harmony Chorus Competition
  • International Quartet Competition
  • International Chorus Competition

Zowel de kwartet als koor competities zijn open voor mannen, vrouwen en mixed groepen. De mannen, vrouwen en mixed koren nemen deel aan de Holland Harmony Chorus Competition. Mannen, vrouwen en mixed zitten ook samen in de kwartet competitie. Voor de internationale competitie gelden dezelfde regels.

Chorus Competitions
In deze competities treedt het koor op met twee songs die competitie geschikt zijn en goed bij het niveau van het koor passen.

Meer over de Chorus Competitions in de Contest Rules

Quartet Competitions
De kwartetten competitie bestaat anders dan vorige competities uit 2 delen; overdag treden alle kwartetten op met 2 competitie geschikte songs in de voorronde (prelims). De 5 best presenterende kwartetten van beide competities gaan door naar de finale vrijdagavond. Daarbij moeten ze met 2 songs optreden waarvan 1 nieuwe song. Ze moeten dus 3 competitie geschikte songs paraat hebben. Kwartetten die voor een BHS kwalificatie gaan, zingen in de finale 2 nieuwe songs, zij moeten dus 4 songs voorbereiden. De BHS kwalificatie is belangrijk voor kwartetten die willen meedoen aan de BHS convention in de VS.

Meer over de Quartet Competitions in de Contest Rules

Wil je je koor of kwartet aanmelden? Ga naar Aanmelding


Contest Rules / Competitie regelement

Waar moet een song aan voldoen? Waar let de jury op? Kan ik in 2 koren deelnemen tijdens de competitie? Al deze vragen worden beantwoord in de contest rules.

Mocht je nog vragen hebben over de Contest Rules, mail dan naar onze competitie managers Madelon en Melanie: sing2023@hollandharmony.nl


Jury panel

De jury bestaat uit 6 BHS* gekwalificeerde judges. Doordat alle categorieën door 2 judges worden beoordeeld, kunnen de deelnemers zich kwalificeren voor de BHS conventie in de VS. Dit zijn de judges per categorie:

Judging Panel Sing! 2023
MusicDavid Wright
Kirk Young
SingingAndrew Rembecki
Matthew Fellows
PerformanceSandy Wright
Brian O’Dell

*BHS : Barbershop Harmony Society, de overkoepelende organisatie van ‘barbershop singers’ in de Verenigde Staten. www.barbershop.org


Orpheus Theater Apeldoorn

Het Festival vindt plaats in het Orpheus theater in het centrum van Apeldoorn. Een modern en goed geoutilleerd theater dat alles in huis heeft om een Barbershop Festival te herbergen.
We hebben o.a. een grote zaal tot onze beschikking en foyers waar de afterglow geweldig zal klinken.


Nog vragen?

Mocht er nog iets onduidelijk zijn, stuur je vraag naar: sing2023@hollandharmony.nl


Organisatie Sing! 2023

Festivalteam Sing! 2023
Rob Veltmanfestivalmanager
Madelon Dingemanse-Droppert en Melanie de Jongecompetitiemanagers / CoJ’s
Marco Koopmansfinanciën / registratie / vrijwilligers
Louis Smitstheater / techniek / facility
Maria Driesseninformatie en communicatie
Thea van Bergenshow & entertainment / secretariaat