Vragen en Antwoorden
Ik wil alleen op zaterdag of zondag komen, kan dat?
Nee, dit is een volledig weekend, waarvan je niet maar een deel kunt
boeken. Het is de bedoeling je een heel weekend in alle facetten van
barbershop te verdiepen, te zingen, te luisteren en te leren. Dus we
verwachten dat je aanwezig bent van vrijdag vanaf het diner t/m
zondag 17:00 uur.
Hoe laat begint het vrijdag?
Je bent vanaf 15.00 uur welkom in Holiday Inn Leiden. Wij voorzien
in een diner om 17:00. De eerste sessies beginnen stipt om 18.10
uur.
Moet mijn hele koor deelnemen?
Nee, je neemt als individueel zanger(es) deel, maar uiteraard is je
hele koor van harte welkom!
Moet mijn kwartet compleet zijn om mee te mogen doen?
Voor alle kwartetcoachings gaan wij uit van volledige kwartetten
gedurende het hele weekend. Ben je niet compleet, dan kun je
natuurlijk als onvolledig kwartet geen effectieve kwartetcoachings
krijgen. Je neemt dan gewoon deel aan één van de andere stromen.
Is er ook tijd voor een afterglow?
Wat is een barbershop evenement zonder afterglow? Op vrijdag- en
zaterdagavond is er voldoende ruimte om heerlijk te afterglowen.
Drankjes zijn aan de bar te koop. Het is niet toegestaan in de bars/afterglow
ruimtes eigen meegebrachte drankjes te nuttigen. Er wordt
consumptiemunten gewerkt.
Hoe weet ik of mijn keuzes voor de workshops gehonoreerd
worden?
Na 1 juli zijn alle aanmeldingen binnen, en maken wij de definitieve
indeling. Uiteraard gaan wij uit van jouw voorkeuren. Mochten wij
daarvan moeten afwijken dan nemen wij contact met je op. Zonder
tegenbericht mag je ervan uitgaan dat we jouw keuzes volgen.
Hoeveel coachings kan ik krijgen met mijn complete kwartet?
De EC is uitgegaan van maximaal 20 deelnemende kwartetten. Zoals jullie
in het schema kunnen zien vinden kwartetcoachings plaats
tegelijkertijd met koorrepetities, waar kwartetten dus niet aan
deelnemen. Elk kwartet krijgt 2 kwartetcoachings van één uur. Naast
de kwartetcoachings zijn er een aantal workshops die vooral op
kwartetten gericht zijn. Verder kunnen de kwartetleden individueel
kiezen uit de overige workshops. Van de complete kwartetten
verwachten wij dat ze van te voren eerst een voorkeur aangeven door
wie ze gecoacht willen worden. Doe dit via het formulier voor 4 juni. De EC gaat daarmee een indeling maken
voor de coachings. Zodra de kwartetten van de EC rond 5 juni te horen gekregen
hebben wanneer ze precies gecoacht gaan worden kunnen de
kwartetleden keuzes maken voor de overige momenten.
Hoeveel en wanneer moet ik betalen?
Het weekend kost € 195,00. Betaal dat bedrag het liefst meteen bij
inschrijving want dan heb je meer kans dat jouw keuzes voor de
workshop en de kamer gehonoreerd wordt. De betalingsgegevens staan
in de automatische bevestigingsmail die jij na het aanmelden krijgt.
Betaling moet uiterlijk 1 juli 2016 binnen zijn. Ontvangst van de
betaling is de definitieve aanmelding.
Wij verwachten heel veel aanmeldingen en wellicht zelfs meer dan wij
kunnen plaatsen. Mocht er te weinig plek zijn, dan honoreren wij de
aanmeldingen in volgorde van betaling. Maak dus de betaling snel
over om jouw plek zeker te stellen.
Wat is in die 195 euro inbegrepen?
Deelname aan het volledige weekend met complete verzorging in een
modern hotel. Je krijgt in het weekend 14 uur workshops/coachings/kooruren
door topcoaches. Op vrijdagavond een kwartetcompetitie en twee shows
op zaterdagavond en zondagmiddag.
Twee overnachtingen, twee ontbijten, twee lunches, 2 diners, koffie
en thee overdag in de pauzes.
Daarnaast hebben we 15 gerenommeerde barbershop coaches, in huis.
die naast de kwartetcoachings talloze workshops geven, dat is een
prijs-kwaliteit verhouding die uitstekend te noemen is.
En vergeet niet de afterglow met mogelijk jouw moment van glorie in
‘Sing with the Champs’.
Kan ik korting krijgen?
Ja dat kan! We leggen uit wat je daarvoor moet doen. Elke kamer
heeft twee bedden van 1.40 bij 2.00 meter. Normaal slaapt er één
persoon per bed, maar als je een bed met een ander deelt krijg je 20
euro per persoon korting. Je betaalt dan geen 195 euro maar slechts
175 euro! Met een kwartet op één kamer kan je zo dus 80 euro
verdienen!
Dus voor alle duidelijkheid: als je een bed deelt, slaapt je dus
samen in hetzelfde bed (en krijg je allebei 20 euro korting). Het
andere bed in de kamer laten we niet leeg en daar slapen dan ook 1
of 2 andere mensen in.
Bij de aanmelding geef je aan of je het bed wil delen en zo ja
met wie precies (stem dat van te voren wel af met die persoon!).
Moet ik lakens, handdoeken en zeep meenemen?
Nee hoor, dat ligt allemaal voor je klaar.
Ik wil graag een eenpersoonskamer, kan dat?
We verwachten dat het aantal inschrijvingen zo groot zal zijn dat we
alle kamers en alle bedden nodig hebben. Daarom is het niet mogelijk
om slechts met één persoon op een kamer te slapen. Zodra we meer
zicht hebben op de boekingen ontstaan misschien mogelijkheden voor
alleen slapen (met een toeslag).
Mag ik met ons kwartet deelnemen aan de competitie op
vrijdagavond als wij geen HaCo deelnemer zijn?
Nee, dat kan niet. De kwartettencompetitie is onderdeel van het
leerproces van het gehele weekend.
Hoe gaat die kwartetcompetitie precies?
De competitie op vrijdagavond gaat zoveel mogelijk volgens de
officiële BHS-regels zoals die ook gelden voor onze conventie.
Dat betekent o.a.
- je zingt twee songs in barbershopstijl die beide
conventiegeschikt moeten zijn.
- de songs moeten gelegaliseerd zijn. Neem een bewijs van
registratie mee.
- de songs en de volgorde waarin ze gezongen worden moeten per
e-mail doorgegeven worden aan de voorzitter van de jury (CoJ):
Madelon Dingemanse-Droppert. Doe dit voor uiterlijk 1 september
via ec@hollandharmony.nl
Geef voor elke song de titel, de composer en de arrangeur door.
- de songs worden gejureerd door de volgende coaches die
officiële BHS-judges zijn
Kyle Kitzmiller - music
Gary Plaag - presentation
Brandon Guyton – singing
- de volgorde van optreden zal enkele weken vooraf via loting
bepaald worden.
Mag ik meezingen in een show?
Ja dat kan zeker. Op zaterdagavond houden we na de workshops een
Open Podium en het is heel fijn als je daarin met b.v. een
gelegenheidscombinatie een leuk onderhoudend optreden wilt laten
zien. Je kunt je daarvoor op zaterdagmorgen via de infobalie
opgeven.
En voor de liefhebbers: op vrijdagavond en zaterdagavond is er een unieke
mogelijkheid om mee te zingen in The Buzz en Crossroads. Wil je deze
“Sing with the Champs”-droom laten gebeuren, teken dan
na de Haco-openingssessie op tijd daarvoor in!
Ik heb me opgegeven voor een bepaalde workshop, maar ik wil
toch liever..... kan dat nog?
Tot 1 juli mag je nog van gedachten veranderen. Vul dan het
aanmeldingformulier opnieuw volledig in en zet bij het commentaar
dat het een wijziging betreft.
Kan ik annuleren?
Tot 1 juli 2016 mag je nog annuleren als je nog niet betaald hebt.
Als je al betaald hebt, is annuleren niet meer mogelijk. Let op: je
betaling moet binnen zijn om je aanmelding definitief te maken.
Holland Harmony restitueert geen betalingen, niet vooraf en ook niet
achteraf. Indien nodig dien je zelf een annuleringsverzekering af te
sluiten.
Kunnen wij als koor/kwartet ons in één keer gezamenlijk
aanmelden?
Nee. Omdat elke koor/kwartetlid een andere keuze voor de workshops
kan maken zal iedereen zich zelf moeten aanmelden en via de
aanmeldingslink het formulier moeten invullen.
Ik heb het aanmeldingsformulier ingevuld maar ik heb geen
bevestiging gekregen!
Misschien ben je vergeten na het invullen op
'versturen' te drukken. Je krijgt dan direct een bevestigingspagina
te zien.
Ben je vergeten een verplicht veld in te vullen, dan kom je na het
versturen automatisch terug in het aanmeldformulier waar met rood
het foute veld aangeduid wordt.
De aanmelding is pas echt gelukt als je binnen een aantal
minuten een automatische bevestiging in je mailbox gekregen hebt.
Heb je die niet gekregen kijk dan ik jouw spam-map. Zit de
bevestiging daar niet in dan heb je zeer waarschijnlijk een verkeerd
e-mailadres ingevuld en moet je het formulier opnieuw invullen.
Is het hele weekend allemaal in het Engels?
Ja, want vrijwel alle coaches zijn buitenlanders en er komen ook een
aantal deelnemers van buitenlandse barbershoporganisaties. Alleen de
workshops van Cees Wiegel zijn in het Nederlands.
Wie is het HaCo-team?
Dat is dit jaar het team van de Educatie Commissie: Madelon
Dingemanse, Eric Ideler, Nicky Schuurman en Nelleke Dorrestijn.
Ze zijn te bereiken via ec@hollandharmony.nl
Staat jouw vraag hier niet bij?
Dan kun je ons natuurlijk altijd mailen: ec@hollandharmony.nl |
Links naar informatie
=> startpagina van het HaCo-Eduweekend
=> introductie en registratielinks
=> praktische informatie
=> beschrijvingen van de workshops
=> beschrijvingen van de coaches
=> songs voor het mannen/vrouwenkoor
=> vragen en antwoorden
=> het schema met alle workshops en tijden
Contact
=>
ec@hollandharmony.nl
|