Tree Menu

Vragen en Antwoorden

Ik wil alleen op zaterdag of zondag komen, kan dat?
Nee, dit is een volledig weekend, waarvan je niet maar een deel kunt boeken. Het is de bedoeling je een heel weekend in alle facetten van barbershop te verdiepen, te zingen, te luisteren en te leren. Dus we verwachten dat je aanwezig bent van vrijdag vanaf het diner t/m zondag 17:00 uur.

Hoe laat begint het vrijdag?
Je bent vanaf 15.00 uur welkom in Holiday Inn Leiden. Wij voorzien in een diner om 17:00. De eerste sessies beginnen stipt om 18.10 uur.

Moet mijn hele koor deelnemen?
Nee, je neemt als individueel zanger(es) deel, maar uiteraard is je hele koor van harte welkom!

Moet mijn kwartet compleet zijn om mee te mogen doen?
Voor alle kwartetcoachings gaan wij uit van volledige kwartetten gedurende het hele weekend. Ben je niet compleet, dan kun je natuurlijk als onvolledig kwartet geen effectieve kwartetcoachings krijgen. Je neemt dan gewoon deel aan één van de andere stromen.

Is er ook tijd voor een afterglow?
Wat is een barbershop evenement zonder afterglow? Op vrijdag- en zaterdagavond is er voldoende ruimte om heerlijk te afterglowen. Drankjes zijn aan de bar te koop. Het is niet toegestaan in de bars/afterglow ruimtes eigen meegebrachte drankjes te nuttigen. Er wordt consumptiemunten gewerkt.

Hoe weet ik of mijn keuzes voor de workshops gehonoreerd worden?
Na 1 juli zijn alle aanmeldingen binnen, en maken wij de definitieve indeling. Uiteraard gaan wij uit van jouw voorkeuren. Mochten wij daarvan moeten afwijken dan nemen wij contact met je op. Zonder tegenbericht mag je ervan uitgaan dat we jouw keuzes volgen.

Hoeveel coachings kan ik krijgen met mijn complete kwartet?
De EC is uitgegaan van maximaal 20 deelnemende kwartetten. Zoals jullie in het schema kunnen zien vinden kwartetcoachings plaats tegelijkertijd met koorrepetities, waar kwartetten dus niet aan deelnemen. Elk kwartet krijgt 2 kwartetcoachings van één uur. Naast de kwartetcoachings zijn er een aantal workshops die vooral op kwartetten gericht zijn. Verder kunnen de kwartetleden individueel kiezen uit de overige workshops. Van de complete kwartetten verwachten wij dat ze van te voren eerst een voorkeur aangeven door wie ze gecoacht willen worden. Doe dit via het formulier voor 4 juni. De EC gaat daarmee een indeling maken voor de coachings. Zodra de kwartetten van de EC rond 5 juni te horen gekregen hebben wanneer ze precies gecoacht gaan worden kunnen de kwartetleden keuzes maken voor de overige momenten.

Hoeveel en wanneer moet ik betalen?
Het weekend kost € 195,00. Betaal dat bedrag het liefst meteen bij inschrijving want dan heb je meer kans dat jouw keuzes voor de workshop en de kamer gehonoreerd wordt. De betalingsgegevens staan in de automatische bevestigingsmail die jij na het aanmelden krijgt. Betaling moet uiterlijk 1 juli 2016 binnen zijn. Ontvangst van de betaling is de definitieve aanmelding.
Wij verwachten heel veel aanmeldingen en wellicht zelfs meer dan wij kunnen plaatsen. Mocht er te weinig plek zijn, dan honoreren wij de aanmeldingen in volgorde van betaling. Maak dus de betaling snel over om jouw plek zeker te stellen.

Wat is in die 195 euro inbegrepen?
Deelname aan het volledige weekend met complete verzorging in een modern hotel. Je krijgt in het weekend 14 uur workshops/coachings/kooruren door topcoaches. Op vrijdagavond een kwartetcompetitie en twee shows op zaterdagavond en zondagmiddag.
Twee overnachtingen, twee ontbijten, twee lunches, 2 diners, koffie en thee overdag in de pauzes.
Daarnaast hebben we 15 gerenommeerde barbershop coaches, in huis. die naast de kwartetcoachings talloze workshops geven, dat is een prijs-kwaliteit verhouding die uitstekend te noemen is.
En vergeet niet de afterglow met mogelijk jouw moment van glorie in ‘Sing with the Champs’.

Kan ik korting krijgen?
Ja dat kan! We leggen uit wat je daarvoor moet doen. Elke kamer heeft twee bedden van 1.40 bij 2.00 meter. Normaal slaapt er één persoon per bed, maar als je een bed met een ander deelt krijg je 20 euro per persoon korting. Je betaalt dan geen 195 euro maar slechts 175 euro! Met een kwartet op één kamer kan je zo dus 80 euro verdienen!

Dus voor alle duidelijkheid: als je een bed deelt, slaapt je dus samen in hetzelfde bed (en krijg je allebei 20 euro korting). Het andere bed in de kamer laten we niet leeg en daar slapen dan ook 1 of 2 andere mensen in.

Bij de aanmelding geef je aan of je het bed wil delen en zo ja met wie precies (stem dat van te voren wel af met die persoon!).

Moet ik lakens, handdoeken en zeep meenemen?
Nee hoor, dat ligt allemaal voor je klaar.

Ik wil graag een eenpersoonskamer, kan dat?
We verwachten dat het aantal inschrijvingen zo groot zal zijn dat we alle kamers en alle bedden nodig hebben. Daarom is het niet mogelijk om slechts met één persoon op een kamer te slapen. Zodra we meer zicht hebben op de boekingen ontstaan misschien mogelijkheden voor alleen slapen (met een toeslag).

Mag ik met ons kwartet deelnemen aan de competitie op vrijdagavond als wij geen HaCo deelnemer zijn?
Nee, dat kan niet. De kwartettencompetitie is onderdeel van het leerproces van het gehele weekend.

Hoe gaat die kwartetcompetitie precies?
De competitie op vrijdagavond gaat zoveel mogelijk volgens de officiële BHS-regels zoals die ook gelden voor onze conventie.

Dat betekent o.a.

  • je zingt twee songs in barbershopstijl die beide conventiegeschikt moeten zijn.
  • de songs moeten gelegaliseerd zijn. Neem een bewijs van registratie mee.
  • de songs en de volgorde waarin ze gezongen worden moeten per e-mail doorgegeven worden aan de voorzitter van de jury (CoJ): Madelon Dingemanse-Droppert. Doe dit voor uiterlijk 1 september via ec@hollandharmony.nl
    Geef voor elke song de titel, de composer en de arrangeur door.
  • de songs worden gejureerd door de volgende coaches die officiële BHS-judges zijn
       Kyle Kitzmiller - music
       Gary Plaag - presentation
       Brandon Guyton – singing
  • de volgorde van optreden zal enkele weken vooraf via loting bepaald worden.

Mag ik meezingen in een show?
Ja dat kan zeker. Op zaterdagavond houden we na de workshops een Open Podium en het is heel fijn als je daarin met b.v. een gelegenheidscombinatie een leuk onderhoudend optreden wilt laten zien. Je kunt je daarvoor op zaterdagmorgen via de infobalie opgeven.
En voor de liefhebbers: op vrijdagavond en zaterdagavond is er een unieke mogelijkheid om mee te zingen in The Buzz en Crossroads. Wil je deze “Sing with the Champs”-droom laten gebeuren, teken dan na de Haco-openingssessie op tijd daarvoor in!

Ik heb me opgegeven voor een bepaalde workshop, maar ik wil toch liever..... kan dat nog?
Tot 1 juli mag je nog van gedachten veranderen. Vul dan het aanmeldingformulier opnieuw volledig in en zet bij het commentaar dat het een wijziging betreft.

Kan ik annuleren?
Tot 1 juli 2016 mag je nog annuleren als je nog niet betaald hebt. Als je al betaald hebt, is annuleren niet meer mogelijk. Let op: je betaling moet binnen zijn om je aanmelding definitief te maken. Holland Harmony restitueert geen betalingen, niet vooraf en ook niet achteraf. Indien nodig dien je zelf een annuleringsverzekering af te sluiten.

Kunnen wij als koor/kwartet ons in één keer gezamenlijk aanmelden?
Nee. Omdat elke koor/kwartetlid een andere keuze voor de workshops kan maken zal iedereen zich zelf moeten aanmelden en via de aanmeldingslink het formulier moeten invullen.

Ik heb het aanmeldingsformulier ingevuld maar ik heb geen bevestiging gekregen!
Misschien ben je vergeten na het invullen op 'versturen' te drukken. Je krijgt dan direct een bevestigingspagina te zien.
Ben je vergeten een verplicht veld in te vullen, dan kom je na het versturen automatisch terug in het aanmeldformulier waar met rood het foute veld aangeduid wordt.
De aanmelding is pas echt gelukt als je binnen een aantal minuten een automatische bevestiging in je mailbox gekregen hebt. Heb je die niet gekregen kijk dan ik jouw spam-map. Zit de bevestiging daar niet in dan heb je zeer waarschijnlijk een verkeerd e-mailadres ingevuld en moet je het formulier opnieuw invullen.

Is het hele weekend allemaal in het Engels?
Ja, want vrijwel alle coaches zijn buitenlanders en er komen ook een aantal deelnemers van buitenlandse barbershoporganisaties. Alleen de workshops van Cees Wiegel zijn in het Nederlands.

Wie is het HaCo-team?
Dat is dit jaar het team van de Educatie Commissie: Madelon Dingemanse, Eric Ideler, Nicky Schuurman en Nelleke Dorrestijn.
Ze zijn te bereiken via ec@hollandharmony.nl

Staat jouw vraag hier niet bij?
Dan kun je ons natuurlijk altijd mailen:  ec@hollandharmony.nl

 



Links naar informatie

=> startpagina van het HaCo-Eduweekend
=> introductie en registratielinks
=> praktische informatie
=> beschrijvingen van de workshops
=> beschrijvingen van de coaches
=> songs voor het mannen/vrouwenkoor
=> vragen en antwoorden
=> het schema met alle workshops en tijden

Contact
=>   ec@hollandharmony.nl

 

 

 


last update: 19-01-2018