28 maart 2023

Nagenieten van Sing! 2023

We zijn jaren met de voorbereiding bezig geweest en dan is het in 2 dagen gebeurd. Maar wat voor een speciale dagen waren het. Geweldige optredens van koren en kwartetten, een spannende finale op vrijdagavond. En een geweldige show op zaterdagavond. De beroemde afterglows waren, net zoals eerder in Koningshof Veldhoven, een succes. Wil je nog wat nagenieten? Op het HH YouTube kanaal vind je alle optredens terug.  Playlist Choruses   Playlist Quartets

Video en fotografie
Wil je nog wat nagenieten? Op het HH YouTube kanaal vind je alle optredens terug.  
Playlist Choruses   Playlist Quartets
Foto’s van Eric Ideler en Edith Kool vind je hier: Fotografie Sing! 2023

Resultaten
Prelims Nationale Kwartettencompetitie  
Prelims Internationale Kwartettencompetitie
Finale Nationale Kwartettencompetitie  
Finale Internationale Kwartettencompetitie    
Nationale korencompetitie

 


22 maart 2023

Sing! staat voor de deur!

Wij zien jullie strak verschijnen in Theater Orpheus in Apeldoorn. Het team heeft de draaiboeken klaar, de passepartout zijn gedrukt, de briefings van de vrijwilligers zijn gepland en nog duizend andere zaken. Wij zetten nu nog de laatste organisatorische puntjes op de i. En dan kan het feestje beginnen. 

Nog een paar mededelingen:

Tickets bestellen via bestelformulier stopt op 22 maart 24.00 uur
Op 23 en 24 Maart kun je tickets kopen aan de info-balie in het theater. Alle tickets zijn nog verkrijgbaar (we hebben een hele grote zaal)

Werkzaamheden aan het spoor.
Helaas heeft de NS precies in ‘ons’ weekend besloten om het spoor tussen Amersfoort en Apeldoorn te gaan onderhouden. Houd rekening met vertragingen op zaterdag en zondag.

Bemande garderobe
We krijgen vragen over het veilig opbergen van persoonlijke bezittingen. Er is in het theater tijdens Sing! een bemande garderobe aanwezig, daar kun je ze dus veilig stallen.

Download de app voor alle informatie tijdens het festival: HHfestival:

Appstore Apple
Playstore Google


20 februari / 1 maart 2023

Het gaat nu echt snel, het Sing!2023 Festival is al over een paar weken! We horen en lezen dat veel koren en kwartetten nog eens extra oefendagen inlassen! Of een try-out show geven! Alles om het beste uit jezelf te halen! We hebben hoge verwachtingen en kijken enorm uit naar al jullie leuke en mooie prestaties! 

Er zijn nog een paar ‘open eindjes’ in de organisatie die we met jullie willen delen. Voor een uitgebreidere overzicht van veelgestelde vragen ga naar:  https://www.hollandharmony.nl/faq/


Registratie deel 2 – inmiddels gesloten.

De registratie is inmiddels gesloten (27 februari). De betaling van deel 2 graag voor 15 maart. Mocht je nog willen aanvullen, dan kan dat. Stuur dan een email aan:
sing2023@hollandharmony.nl 

Achtergrondlicht keuze
Zie  de website:  https://www.hollandharmony.nl/sing-2023-achtergrond-belichting/ 
Stuur ons gerust een bericht als het je niet helemaal duidelijk is, of als je ons nog extra informatie wilt geven. Deze informatie ook graag aangeven uiterlijk 27 februari.   

Opgave songs 
Elk kwartet zingt in de voorronde 2 songs. Een kwartet dat in de finale komt mag één song van overdag herhalen en moet één andere song zingen in de finale.  Dat betekent dat je als kwartet 3 songs moet opgeven, tenzij je niet in de finale wilt zingen! (en kwartetten die zich voor BHS willen
kwalificeren moeten 4 verschillende songs zingen)  Let op dat je de titel en de namen van de
componist/tekstschrijver/arrangeur goed spelt, want deze informatie wordt ook voor de jury gebruikt, net als voor de titels bij de video’s.  De volgorde is ook van belang, zodat niet de verkeerde titel bij de
andere song komt te staan. Wees daar dus secuur in. 

De keuze van de songs en de volgorde mag je overigens nog wijzigen, conform Contest Rules, tot uiterlijk 2 uur voor aanvang van de competitie waar je in mee doet.  Voor kwartetten betekent dat dat uiterlijk 24 maart om 08.00 uur eventuele wijzigingen binnen moeten zijn. 
Voor koren betekent dat dat uiterlijk 25 maart om 08.00 uur eventuele wijzigingen binnen moeten zijn bij de Chairman of Judges, bereikbaar op dit emailadres: sing2023@hollandharmony.nl 

Je hoeft geen legalisatie/aankoopbewijzen op te sturen naar ons, maar je dient ze wel te kunnen laten zien op het moment dat de jury daar om zou vragen. 

Inzingzalen 
Ieder koor en ieder kwartet krijgt een inzingzaal vanaf ongeveer 2 uur vóór de optreedtijd. In sommige gevallen is het íets korter, soms iets langer. Dat heeft te maken met het feit dat we een beperkt aantal
grote zalen ter beschikking hebben. Bijgaand de voorlopige schema’s waarin de optreedtijden staan, én de tijden waarop je in je inzingzaal terecht kunt. Waar de aan jullie toegewezen zaal in het gebouw ligt,
hoor je uiteraard bij aankomst in Orpheus, waar ook plattegronden ter beschikking zijn. 

Hou er rekening mee dat in een aantal gevallen de groep niet terug kan naar de inzingzaal, omdat die zaal meteen door een volgende groep bezet wordt. Neem alles mee, en kleed je weer om in de algemene grote
kleedruimtes voor Dames (Tapijtfoyer) en Heren (Vip foyer), die daartoe zijn ingericht met kledingrekken, tafels, stoelen en spiegels. 

De indeling zalen en de tijden zijn onder voorbehoud van noodzakelijke aanpassingen. 

Vrijwilligers 
We hebben nog steeds behoefte aan een paar vrijwilligers voor zaterdag (overdag en avond).  Is er nog een kwartet dat wil helpen? Ben je er zaterdag nog en heb je een dagdeel tijd om ons te helpen? Meld je svp
aan!  Daarnaast kunnen we ook nog wat mensen gebruiken die als vrijwilliger ‘standbye’ willen zijn, voor het geval er iemand anders uitvalt.  Meld je svp aan!  Als je je als vrijwilliger al eerder hebt aangemeld heb je inmiddels een overzicht gehad van het dagdeel waarop je bent ingedeeld. Er zijn nog enkele vragen over ruilingen, daar wordt aan gewerkt. 

NewBees 
Eerder al is er een email verzonden met het verzoek aan jullie om aan te geven of er First Timers, NewBees in jullie koor/kwartet zijn, die dus nu voor de eerste keer aan een conventie/Festival deelnemen. 
En jullie reageren allemaal heel goed, en het is werkelijk fantastisch om te merken dat veel koren zóveel nieuwe leden hebben, die nu mee doen met het Festival.  In totaal hebben al 11 koren gereageerd, met een prachtig aantal van 48 newbees! Laten we hen straks een heel warm welkom heten, zó fijn dat ze
mee doen!  Heb je jullie rookies nog niet aangemeld? Doe dat dan alsnog! 


Wat gebeurt er nog meer tijdens het festival?

Meet&Greet 
Op zaterdag 25 maart is er om 17.00 uur een Meet&Greet met bestuur, festivalteam, ereleden van Holland Harmony en DABS, Midtown, enkele vertegenwoordigers van internationale barbershop organisaties en de
judges. Voor deze meet&greet worden de voorzitters en dirigenten van de koren van harte uitgenodigd. Twee toegangskaartjes zitten voor de koren in de envelop die je tijdens het weekend ophaalt bij de infobalie van Holland Harmony. 

Publieksprijzen
Wisten jullie al dat jullie als publiek vrijdags een kwartet mogen kiezen dat volgens jullie de Kwartet-publieksprijs verdient? En op zaterdag kun je uiteraard stemmen op het koor dat volgens jullie de
Koor-publieksprijs zou moeten krijgen! De gunst van het publiek, éigenlijk is dat het ultieme doel! Daár doe je het voor! We zijn reuze benieuwd! 

Coaching under glass 
Om veel redenen zijn er geen powercoachings dit keer, maar wél is er op zaterdagmiddag, ná afloop van de competitie, een coaching under glass van één kwartet en één koor, beiden uit te nodigen door de jury. Het
te coachen kwartet en koor mogen géén winnaar zijn, want die horen we ’s avonds weer terug in de show. 

Internationale koren 
Het was onze opzet om ook een internationale koorcompetitie te houden. Door diverse omstandigheden hebben zich helaas té weinig koren aangemeld om daarin mee te doen. We hebben nu drie koren die als
‘International Friends’ tijdens de koorcompetitie mic warmen en mic coolen, en ’s avonds in de show optreden! Dat wordt genieten! 


Tickets en lunches/diners voor bezoekers 

We willen heel graag een volle zaal, als jullie in de wedstrijd zingen, of in de kwartetfinale of tijdens de zaterdagavond show. Jullie fans zijn meer dan van harte welkom.  Vertel familie en vrienden dat je gaat
zingen en vraag hen om te komen supporten! 

Als bezoekers gebruik willen maken van een lunch- of dinerbuffet in het restaurant, kunnen zij dat hier bestellen:

Bezoekers melden zich bij de balie van Holland Harmony (ingang West van Theater Orpheus) waar ze op vertoon van hun bevestiging van de bestelling/betaling toegangsticket(s) en lunch/diner bonnen kunnen
ophalen. 


Nog vragen? 

Kijk dan eerst eens op de website bij de ‘Veelgestelde vragen’  Bovenstaande, én nog veel meer vragen, staan in het overzicht. Veelgestelde Vragen. Kijk daar eens in, dat zal hopelijk een aantal vragen al beantwoorden! https://www.hollandharmony.nl/faq/ 

En mailen mag áltijd! Sing2023@hollandharmony.nl 

Succes met de laatste voorbereidingen en vergeet vooral niet te genieten van alles! 


13 januari 2023

Loting volgorde competitie is bekend!

Vandaag 13-01 publiceren we de volgorde voor de koren en kwartetten competities zoals die uit de loting is gekomen. Kijk hier voor de volgorde


23 december 2022

Registratie (deel 1) en tickets voor toegang

De registratie van de Holland Harmony Competitions zijn inmiddels gesloten. Voor de internationale deelnemers is de registratie nog tot 31 december open. Het bestellen van extra toegangsbewijzen, parkeertickets en maaltijden kan de contactpersoon regelen via deel 2 van de registratie. Mocht je vragen hebben over de registratie stuur dan een mail naar Marco via sing2023@hollandharmony.nl

Losse tickets bestellen
Je kunt toegangs-tickets straks ook direct bestellen via de site (dus buiten de registratieprocedure om). Je bestelt en betaald de tickets meteen online. We zijn druk bezig om dat mogelijk te maken. Vanaf begin januari is deze optie mogelijk.


#hhsing2023 – share the fun
De hashtag voor het delen van alles rondom het festival

Natuurlijk gaan we ons festival delen met de wereld. Daarvoor hebben we voor de ‘socials’ zoals Facebook en Instagram de hashtag: #hhsing2023 vastgelegd.
Dus gebruik hem als je wat wilt delen over je voorbereidingen, bloopers of herinneringen aan vervlogen conventies. Kunnen we er allemaal van genieten!


We proudly present . . . from New York city . . . Midtown Quartet

Wij zijn supertrots dat we Midtown als onze ‘special guest’ kunnen verwelkomen. Een geweldig kwartet dat bij de laatste BHS als runner up eindigde. Ze kunnen als geen ander een show maken, dus perfect voor ons festival. Check them out:  www.midtownquartet.com


Vrijwilligers welkom

Heb je tijdens het Festival weekend een dagdeel tijd om ons te helpen? We zoeken nog vrijwilligers. Mocht je tijd en zin hebben om een taak op je te nemen (in ruil voor een korting op je registratie), dan horen we dat graag van je! De korting op registratie ivm vrijwilligers kan niet meer aangegeven worden op het registratie formulier deel 1, we zullen een verrekening maken met deel 2. Mail naar Sing2023@hollandharmony.nl t.a.v. Marco om je aan te melden.


De twintigste keer
In 2023 organiseert Holland Harmony haar tweejaarlijkse grote bijeenkomst voor de twintigste keer!

Holland Harmony en DABS hebben al een hele geschiedenis achter de rug. De conventies waren altijd de tweejaarlijkse highlight van de verenigingen. We willen daar deze keer extra aandacht aangeven door herinneringen samen te delen. Heb jij nog leuke beelden of verhalen? Deel ze op Facebook, instagram (#hhsing2023) of stuur ze naar sing2023@hollandharmony.nl


Tot Sings!